Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via sollicitatie@meer-groep.nl

  • Wat voor organisatie is de MEEr-groep?

    De MEEr-groep staat voor en samenleving waarin iedereen ertoe doet, naar eigen vermogen een volwaardig leven kan leiden en waarin mensen omzien naar elkaar.

    Onze professionals, ervaringsdeskundigen en vrijwilligers ondersteunen kwetsbare mensen en hun naasten bij het verkrijgen van meer grip op hun leven. Zodat zij vanuit eigen regie volwaardig mee kunnen doen in de samenleving en het leven leiden dat zij wensen.

    De MEEr-groep bestaat uit drie werkmaatschappijen; MEE Amstel en Zaan, MEE Utrecht, Gooi & Vecht en Mantelzorg & Meer.

    Lees hier meer over de MEEr-groep

  • Wat doet MEE?

    MEE wil graag dat iedereen mee kan doen in de samenleving, ook mensen die kwetsbaar zijn. We bieden onafhankelijke ondersteuning en denken mee bij alle zorgen en vragen in het dagelijks leven. Samen kijken we wat wél kan en mogelijk is en vergroten de eigen kracht. Zodat iemand zelf goede keuzes kan maken. We zijn er ook voor de mensen om hen heen.

  • Wat doet Mantelzorg & Meer?

    Bij Mantelzorg & Meer bieden we een luisterend oor, advies en ondersteuning aan (jonge) mantelzorgers in de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, Haarlemmermeer, Uithoorn en in Ouderkerk aan de Amstel.

  • Aan wie bieden jullie ondersteuning?

    Wij zijn er voor iedereen: jeugd, 18+, (licht) verstandelijke beperking, niet-aangeboren hersenletsel, autisme spectrum stoornis, lichamelijke beperking, GGZ, chronisch zieken, ouderen en mantelzorgers. Verschillende mensen met verschillende verhalen, vragen en zorgen. En dat maakt ons werk ook zo afwisselend en divers.

  • Welke functies zijn er bij MEE en Mantelzorg & Meer?

    Je vindt ons in sociale wijkteams, informatieloketten of de sociale basis binnen gemeentes. Als professional heb je afhankelijk van jouw specialisme een ondersteunings-, hulpverlenings- of regisseursfunctie. Dit kan bijvoorbeeld in de functie van onafhankelijk cliëntondersteuner of mantelzorgconsulent.

    Daarnaast werken bij ons ook gedragsdeskundigen, juridisch dienstverleners, ervaringsdeskundigen en nog veel meer.

    Lees hier welke functies we allemaal in huis hebben

  • Wat is het werkgebied van MEE en Mantelzorg & Meer?

    Wij bieden onze ondersteuning aan inwoners binnen 48 gemeenten in de regio Amsterdam, Zaanstreek, Amstelland en Meerlanden, ’t Gooi en in de provincie Utrecht.

  • Hoe ziet een werkdag er uit?

    Elke dag is anders bij MEE en Mantelzorg & Meer. De ene keer heb je verschillende overleggen staan met collega’s of samenwerkingspartners. De andere keer heb je een huisbezoek bij een cliënt en dan ga je weer op kantoor of thuis aan de slag met regelzaken en de administratie. Dit maakt het werk ook zo leuk en afwisselend. Bij ons is écht geen dag hetzelfde!

    Lees hier de werkverhalen van medewerkers

  • Hoe is de werksfeer binnen de organisatie?

    Onze medewerkers zijn betrokken, enthousiast, bevlogen en deskundig. De werksfeer is informeel en humor en collegialiteit vinden we belangrijk.

    Lees hier hoe onze medewerkers het werk ervaren

  • Bieden jullie ook ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden?

    Jazeker! Training en ontwikkeling is bij ons een vast gegeven. Met casuïstiek besprekingen, intervisie en teamcoaching blijf je je ontwikkelen. Na je eerste jaar, krijg je een persoonlijk opleidingsbudget waarmee je zelf je scholing kunt kiezen. Daarnaast bieden we intern vakinhoudelijke bijscholing aan over bijvoorbeeld onze doelgroepen, actuele wet- en regelgeving, methodische vaardigheden of het aangeven van grenzen.

    Vier keer per jaar is er voor alle medewerkers een Inspiratie-ochtend. Tijd om elkaar te ontmoeten, kennis te delen en geïnspireerd te raken door een leuke gastspreker.

  • Zijn er doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie?

    We hebben veel verschillende rollen en afdelingen binnen de organisatie. Als je toe bent aan iets anders kijken we altijd met je mee wat past binnen jouw wensen. Mocht je interesse hebben om een overstap te maken naar de ondersteunende functies in onze organisatie (denk aan; recruitment, HR, regiomanager of facilitair). Dan gaan we ook graag met je in gesprek over wat je ambities zijn en wat je nodig hebt om de overstap te maken.

  • Hoe ziet de sollicitatieprocedure er uit?

    We nemen je sollicitatie in behandeling en streven ernaar om binnen vijf werkdagen te reageren. Als we een match zien op basis van jouw CV en motivatie, nodigen we je graag uit voor een korte telefonische kennismaking. Verloopt de kennismaking wederzijds positief dan volgt een persoonlijke ontmoeting. Bij de volgende ronde nemen we een assessment af in de vorm van een casuïstiek bespreking. Zeggen we allebei “ja” dan gaan we in gesprek over de overeenkomst.

    Lees hier meer over onze sollicitatieprocedure

  • Kan ik ook een open sollicitatie doen?

    Jazeker kan dat! Stuur jouw motivatie en CV naar sollicitatie@meer-groep.nl en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

  • Kan ik stage bij jullie lopen?

    Ja, we hebben zeker stagemogelijkheden voor zowel mbo als hbo Social Work of Toegepaste psychologie. Denk bijvoorbeeld aan een stage als cliëntondersteuner of OV-coach.

    Op de pagina met vacatures vind je al onze stagemogelijkheden

  • Kan ik een afstudeeronderzoek bij jullie doen?

    Ook voor een afstudeeropdracht kun je bij ons terecht. Neem contact op met onze adviseur opleidingen Jolien Meijer via j.meijer@meer-groep.nl. Dan bekijken we samen met jou de mogelijkheden!

  • Kan ik ook vrijwilliger worden?

    Bij Mantelzorg & Meer zijn we altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Denk bijvoorbeeld aan samen koffiedrinken, wandelen of maatje voor een kind. Meer over ons vrijwilligerswerk lees je hier.

  • Is er ook aandacht voor de jong professional?

    Binnen onze organisatie hebben we het netwerk Jong en MEEr, voor en door Young Professionals.

    ‘Jong en MEEr’ is een netwerk met jonge collega’s, die aan het begin staan van het werkend leven. Samen onderneem je meerdere keren per jaar activiteiten om elkaar te inspireren en samen aan persoonlijke ontwikkeling te werken.

  • Hoe zit het inwerkprogramma er uit?

    Bij start ligt er een inwerkplan voor je klaar en word je gekoppeld aan een één of meerdere collega’s. Zij zijn jouw inwerkmaatjes.

    In het begin loop je vooral veel mee met je collega’s en maak je kennis met de verschillende doelgroep en diverse ondersteuningsvragen. Daarnaast ontvang je passende scholing.

    Lees hier meer over het inwerktraject

  • Wat zijn de werktijden?

    De werktijden zijn van 8.30 tot 17.00 uur. Maar bij ons krijg je de vrijheid en zelfstandigheid om je werkzaamheden in te plannen op een manier die het beste bij jou en je team past. Dus komt het een keer beter uit om ’s avonds te werken zodat je de volgende dag kunt helpen op de school van je kind, dan kan dat.

  • Moet ik ook weekend- of nachtdienst draaien?

    Je hoeft bij ons geen weekend- of nachtdiensten te draaien. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Soms kan het handig zijn voor de doelgroep dat een huisbezoek, informatiebijeenkomst of cursus in de avond plaats vindt.

  • Kan ik mijn agenda en werk zelf indelen?

    Je hebt regie over je eigen agenda. Bij ons krijg je de vrijheid en zelfstandigheid om je werkzaamheden in te plannen op een manier die het beste bij jou en je team past. Dus komt het een keer beter uit om ’s avonds te werken zodat je de volgende dag kunt helpen op de school van je kind, dan kan dat. Natuurlijk wel even in afstemming met je teamgenoten.

  • Mag ik ook thuiswerken?

    Ja, thuiswerken behoort zeker tot de mogelijkheden. Uiteraard wel even in afstemming met je team.

  • Hoeveel verlofuren krijg je per jaar?

    Je hebt recht op 144 wettelijke vakantie-uren en 57 persoonlijk budget levensfase-uren op basis van 36 uur.

    Meer hierover lees je op de pagina Wat bieden wij

  • Krijg ik ook reiskostenvergoeding?

    Ja. Elke medewerker krijgt een reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer en dienstreizen. Werk je een dagje thuis dan krijg je hier ook een onkostenvergoeding voor.

    Meer over vergoeding lees je op de pagina Wat bieden wij

  • Moet ik tijdschrijven?

    Om voor onszelf en de gemeentes waar we werken een duidelijk beeld te krijgen over de ondersteuning die we bieden, houden we een registratie bij. Zo kunnen we goed zien wie we geholpen hebben en met welke vragen en zorgen zij bij ons gekomen zijn.

  • Hebben jullie een personeelsvereniging?

    Ja. De personeelsvereniging organiseert elk jaar diverse uitjes, zoals lasergamen, een bierproeverij, een stadswandeling of suppen. Jaarlijks hebben we ook een MEEr-feest met heerlijk eten en swingende muziek.

Scroll to top